Na této webové stránce používáme soubory cookies. Podrobné informace o používání souborů cookies jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
Když oslovíte několik realitních kanceláří, může se vám zdát, že takto získáte větší spektrum zájemců z různých inzertních serverů. Avšak ve skutečnosti tomu tak být nemusí. Většina větších realitních kanceláří totiž dnes inzeruje na těch samých nejnavštěvovanějších serverech.
Možná byste si mysleli, že více nabídek vede ke zvýšení prodejní ceny, protože kupující budou soutěžit o nemovitost. Nicméně tomu tak často není. Pokud je cena rozumně stanovena, kupující nemají důvod ji nadhodnotit. Naopak, budou se snažit najít důvod, proč cenu snížit. Stejně tak makléři se budou předhánět, aby byli ti, kteří nemovitost prodají.
Více makléřů neznamená vždy lepší prezentaci. Jak se říká, když dva dělají totéž, není to totéž. Každý makléř může prezentovat nemovitost jinak, uvést odlišnou cenu včetně provize nebo nepřipočítávat zastavěnou plochu k pozemku. Tím ztratíte přehled o poptávce a nedostanete kompletní zpětnou vazbu.
Větší počet makléřů znamená více lidí, kteří budou prodávat za vás a někdy se možná jednomu z nich podaří nemovitost prodat. Avšak ani toto pravidlo není zaručené. Makléř, který se bude soutěžit s ostatními, nemusí věnovat prodeji 100% své energie ani používat všechny nástroje pro úspěšný prodej, jako je například profesionální fotografie, homestaging, cenová mapa nebo Průkaz energetické náročnosti budovy. Proč by také měl, když mu jiný makléř nemovitost prodá před nosem?
Pouze makléř, který je ochoten pracovat nevýhradně, přistoupí na podmínky nevýhradního prodeje. Ale proč by makléř pracoval nevýhradně? Nemá sám sebe dostatečně vysoko ceněn? Nemá důvěru v exkluzivní zastoupení? Jeho klienti nemají v něj dostatečnou důvěru? Je rád za cokoli, co se mu dostane do portfolia? Kdo ví…
Nicméně makléř, který si je vědom svých služeb pro klienta a svých profesních hodnot, si svou práci nechá zaplatit za jasných a předem daných podmínek. Udělá pro vás maximum na profesionální úrovni.
Specializace a odbornost: Vsazením na jednoho realitního makléře získáte přístup k jeho specializaci a odbornosti v dané lokalitě nebo typu nemovitosti. Makléř se může zaměřovat například na prodej rodinných domů nebo bytů v konkrétním okolí. Díky tomu může mít hlubší znalosti trhu, místních trendů a specifických potřeb zájemců o nemovitosti v dané oblasti. To mu umožní lépe porozumět vašim potřebám a preferencím při prodeji.
Příklad 1: Představte si, že prodáváte luxusní nemovitost ve vyhledávané čtvrti. Vsadíte na realitního makléře, který je specializovaný právě na luxusní nemovitosti v této lokalitě. Makléř má bohaté zkušenosti s prodejem podobných nemovitostí a má také silné kontakty v luxusním segmentu. Díky tomu může efektivně oslovit bohatou klientelu, která je specificky zájem o takové nemovitosti. Jeho odbornost a znalosti trhu vám tak pomohou dosáhnout nejlepší možné ceny a prodat nemovitost rychleji.
Sjednocená komunikace: Pracovat s jedním realitním makléřem vám usnadní a zjednoduší komunikaci. Budete mít jednoho hlavního kontaktu, který bude odpovědný za veškerou komunikaci a organizaci prodeje vaší nemovitosti. To snižuje riziko zmatku a nedorozumění, které může nastat při komunikaci s více makléři. Můžete se spolehnout na to, že váš makléř bude mít přehled o všech důležitých informacích týkajících se prodeje a bude vám pravidelně poskytovat zpětnou vazbu a aktualizace.
Příklad 2: Představte si, že prodáváte svou nemovitost, která je součástí rozsáhlejšího pozemku s možností dalšího využití. Vsadíte na jednoho makléře, který bude zodpovědný za veškerou komunikaci s potenciálními zájemci a bude koordinovat prohlídky nemovitosti. Díky tomu se vyvarujete situacím, kdy různí makléři posílají zájemce na různé termíny a vzniká zmatek. Místo toho budete mít pevný a jednoznačný bod kontaktu, který zajistí plynulou a efektivní komunikaci mezi vámi, zájemci a dalšími relevantními stranami.
Závěrem.
Vsadit na jednoho realitního makléře může přinést mnoho výhod při prodeji nemovitosti. Zajišťuje jednotnou komunikaci, odbornost a specializaci, což vede k lepší prezentaci a dosažení optimální ceny. Zároveň se minimalizuje riziko nedorozumění a zmatků spojených s komunikací s více makléři. Důležité je vybrat si důvěryhodného a profesionálního makléře, který bude efektivně reprezentovat váš zájem při prodeji nemovitosti.
Hledáte vhodný pozemek pro stavbu vysněného domku nebo podnikatelskou činnost? Sháníte nové bydlení či zvažujete prodej nemovitosti? Nebo chcete poradit, jak výhodně naložit se svými financemi? Napište mi přes kontaktní formulář. Brzy se ozvu.
Pracuji jako finanční a realitní konzultant společnosti Broker Consulting, a.s., IČO 25221736, se sídlem: Jiráskovo náměstí 2, 326 00 Plzeň. Všechny registrace společnosti je možné dohledat na webu České národní banky.
Splňuji všechna zákonem vyžadovaná oprávnění potřebná k činnosti finančního a realitního konzultanta. Moje registrace si můžete ověřit na webu České národní banky.
© 2022 Radek Beneš
Na této webové stránce používáme soubory cookies. Podrobné informace o používání souborů cookies jsou uvedeny v Zásadách ochrany osobních údajů.
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování našich webových stránek, proto je není možné vypnout. Váš prohlížeč můžete nastavit tak, aby tyto soubory cookies blokoval. Upozorňujeme vás, že v takovém případě některé části webových stránek nebudou fungovat.
Tyto soubory cookies nám umožňují analyzovat využívání našich webových stránek, měřit návštěvnost a získávat další informace o provozu webových stránek. Cílem je zlepšovat výkonnost našich webových stránek.